søndag den 29. juni 2014

Farve vitaminer

Nogle gange skal der farver til. Det er som at få et power-boost og et skud vitaminer. Det er en fantastisk og simpel måde at give sig selv energi og glæde. Forleden dag lavede jeg lige en af de der små hurtige og impulsive forvandlinger i stuen - og der kom nyt liv.  

Det startede egentlig med at jeg gerne ville have et Lottes Schmidts smukke malerier på væggen - samtidig med at jeg efter langs tids overvejelse kom til at købe en Butterfly-stol. Det sker yderst sjældent at jeg køber andet end genbrug, men jeg elsker den stol - og den passer perfekt hos mig. Lotte er en kær og dygtig veninde - kig forbi hendes blog KvindeKarma.  
Farver forandrer
Resten af forvandlingen var helt gratis. Tæppet blev fjernet, maleriet låner jeg, puderne og betrækkene havde jeg andre steder i lejligheden (dvs. at der også sker en lille forvandling i de andre rum) - hvilket jo kun er en god sidegevinst.

Farverne i maleriet er dejlig spraglede - og derfor kan sammensætningen af tilbehøret varieres. Puderne bliver brugt, og er ikke blot til pynt. Alt hvad jeg har i mit hjem bliver i øvrigt brugt - ellers gider jeg ikke eje det. Se forskellen på billederne, stemningen ændres fuldstændig blot ved at udskifte tilbehør. 

Giv dig selv den gode og inspirerende oplevelse det er, at forandre din omgivelser ind imellem. På den måde tilfører du inspiration og glæde til både dine ydre og indre rum. 


2 kommentarer:

  1. Utrolig stor forandring med små midler. Er vild med stolen, den ser skøn ud :-) Min egen yndlings stol er Acapulcostolen som jeg var heldig at få på udsalg hos Designdelicatessen for nogle år siden (petroleumsblå!).
    Mange sommerhilsner
    Gitte

    SvarSlet
  2. Det lyder godt Gitte. Jeg tror det er vigtigt, at vi hver især har et yndlings sted i vores hjem.

    Go sommer til dig også:)
    kh Janne

    SvarSlet