lørdag den 30. november 2013

Mørk væg

Sikke en forandring - det var lige hvad der manglede. Jeg fik lige malet den ene væg i stuen mørk bly-grå. Og nu er det en hel anden oplevelse at være i stuen. Der var for hvidt og åbent, og der skulle ske en noget. Nu føles det som om der er en helt anden stemning - rummet har fået mere dybde. En form for holdepunkt. Væggen træder frem og markerer sig, og det giver (indre) ro. Der er dømt hule og hygge - og der er vel ok her på denne årstid. 

En mørk væg fylder i rummet, og det giver samtidig lyst til at få ryddet lidt op, og fjernet nogle ting. Og hvis du som jeg, tror på at ydre forandring fører til forandring på det indre plan, er det jo blot en ekstra bonus. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at indretningen påvirker vores humør, tanker, trivsel og følelser. Kedelige rum skaber kedelige tanker. 

Gennem årene har jeg malet mine vægge alle mulige og umulige farver, alt efter humør, årstid og lyst. Og det er den nemmeste og mest effektive måde at skabe forandring på. Jeg kan kun anbefale dig at gå i gang med at male en mørk væg, hvis du ønsker forandring. Det er gjort på en weekend - og du kan jo altid male den igen. Vælg selv hvad du er mest til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar