fredag den 10. marts 2017

Ryd op i dit indre rum

Mange mennesker inspirerer mig på min vej. Oftest er det den måde de opfatter verden på, eller nogle specielle formuleringer der nærer mine egne tanker til at gro. Og med foråret lige om hjørnet, er det tid til at gro.   

Inspirationen behøver ikke handle om indretning, men kan handle om alt mulig andet, som er vedkommende. I sidste ende handler stort set alt alligevel om indretning. Det er lidt af en påstand, men det er i mine øjne ganske sandt. Det siger mine erfaringer mig med stor tydelighed. 

Det er muligt, det lyder både abstrakt og højtragende, men indretning drejer sig om alt det vi omgiver os med. Med andre ord; hvordan vi indretter vores liv. Det er et 1:1 spejl af os selv - og et meget konkret udtryk på, hvor vi er lige nu i vores liv - og hvordan vi går og har det. 



Stemningen, værdigheden, tingenes stil, stand og sammensætning, omsorgen i detaljerne, fortiden, lyset, drømmen, luften, overblikket eller rodet. Alt udtrykker et valg - eller et  fravalg som har ført dig til der hvor du er lige nu. Nogle valg har været lette at tage, andre sværere, og nogle er måske taget i svære livskriser uden overskud og overblik.

Uanset hvad, er du, hvor du er! Og mit bedste råd til dig er; lær at elske der hvor du er. Vær opmærksom på sammenhængen mellem det du omgiver dig med (og giver dig selv). Er det med til at give dig glæde i hverdagen? 

Måske trænger du til at få ryddet op i livet - både i de ydre og indre rum - i tanker, relationer, begrænsende overbevisninger mm.. 

For at få den allerbedste klarhed, og adgang til din kreative kilde, må der være luft og lys - ellers kan intet gro. Lige nu er tiden perfekt til få fjernet alt der blokerer og forstyrrer. Afklaring = oprydning = overskud = glæde. 

Se det som en gave til dig selv, fyld dit liv og dit hjem med det der gør dig glad.    

Den person som denne gang har inspireret mig, er musiker og forfatter Majbritte Ulrikkeholm, som også underviser i kreativitet og forvandling. Jeg ved hun har boet mange år i et kolonihavehus (hvilket jeg selv drømmer om). Derfor billederne, som er fundet på Pinterest. 
- og i hendes seneste nyhedsbrev skrev hun:
Hvad drømmer du egentlig om?
Hele mit liv har jeg drømt om et flygel. Når jeg besøgte andre musikere, der havde et smukt instrument, tænkte jeg altid: Jamen det har jeg jo slet ikke plads til. 
Men jeg havde plads. Masser af plads. Der stod bare så meget gammelt skrammel, at der slet ikke kunne være det, jeg drømte allermest om. Og nu er skramlet røget ud, givet videre, genbrugt andetsteds, sagt farvel til, og flygelet sidder jeg og hygger mig med hver aften. 
Og så er det jo interessant, når vi begynder oprydningen i det indre hus - det usynlige hus. For hvor meget skrammel står der og optager pladsen for det, vi drømmer allermest om på indre planer. Tanker, overbevisninger, skæve prioriteringer og alt det andet, der skramler i det usynlige indre hus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar