tirsdag den 5. august 2014

Lev kreativt

At leve kreativt gør dit liv sjovere, mere interessant og nuanceret. At leve kreativt gir dig flere oplevelser og udfordringer. At leve kreativt kan være et bevidst valg du gør dig, men det kan også være kommet af nød. Forstået på den måde, at du har måttet finde kreative løsninger på et specifikt problem. Ofte i forbindelse med en mangel. Det kan være pengemangel, pladsmangel eller tidspres. 

Kreativitet er en stor del af hverdagen:  at skabe et lækkert måltid ud fra det du lige har i køleskabet, at sammensætte et personligt outfit ud fra det der er i skabet - og selvfølgelig at skabe hjem og indretninger, med det inventar du har i forvejen. I min optik forsvinder lidt af kreativiteten når alt er muligt. Dvs. hvis du kan købe dig til det hele. Jeg bliver selv bedst udfordret på min kreativitet når der er begrænsninger - det gælder både privat og/eller professionelt. 

Det kreative udtryk fungerer bedst når det udtrykker en overraskende sammensætning, og når der er et personligt udtryk bag - og helst med et twist af humor eller skævhed.
Jeg var så heldig at have besøg af Susanne fra Mit Krearum forleden. Hun havde lavet denne lille skønne collage til mig. Hun er et af de mennesker som bevidst har taget en beslutning om at leve kreativt. Og sikke en forandring hendes liv har taget siden. For hende var det en fagre nye verden der åbnede sig. 

Læs meget mere om hendes kreative rejse - hjulpet godt på vej af Julia Camerons bøger om kreativitet - og bliv inspireret. Eller læs om hvordan mine egne collager længe har været en stor del af min kreative verden. God rejse på din kreative rejse.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar