fredag den 3. januar 2014

Vilde huse

Vildt program om alternative boformer i naturen. Hvem drømmer ikke om at ha en hytte i den uberørte natur. Trend- og livsstils eksperten, Mads Arlien-Søborg rejser ud i verden og undersøger, hvordan det er at bo og leve vildt, ekstremt og anderledes. 
I går gik turen til Sverige til et højst usædvanligt sommerhus, der ligner en mellemting mellem en dinosaur og en skildpadde. Husets ejer - en hollandsk arkitekt - har truffet et valg om at leve off grid i sine ferier, altså bo i et hus, som ikke er koblet op på systemer, der leverer el og vand. 
Skønt program, som jeg kun kan anbefale - jeg sad da og drømte mig helt væk til de svenske skovsøer og den fuldstændig fantastiske natur. Rislende bække og fuglefløjt - en yderst inspirerende oplevelse. Arkitekten har formået at konstruere en sanselig og bevægelig bo-skulptur.

Programmet sendes de næste 9 torsdage kl. 20:30 - 21:00 på drK. Hvis du ikke så programmet, kan du se det her. Og nej, det er ikke bare et andet indretnings program.
Jeg har mødt Mads ved flere lejligheder, og jeg synes at det klæder ham rigtig godt at tage fat i et emne, hvor der er fokus på helhed, livsstil og funktion. Rigtig godt gået. 
R K, TORSDAG D. 09.




3 kommentarer:

  1. Det program må jeg se. Tak for linket.

    SvarSlet
  2. Helt skønt program - tak for oplysningen. Fandt ud af at det genudsendes søndag, så har man lige en chance for at få det set hvis man misser det torsdag :-)
    Vi tager ofte til Sverige og en af de bedste ture vi har haft var netop i et helt primitivt torp, hvor vand skulle hentes i brønden og lyset blev leveret af stearinlys efter solnedgang - helt, helt magisk.

    SvarSlet
  3. Det lyder skønt Gitte - og tak for oplysningen med genudsendelse om søndagen - jeg er som regel ikke hjemme om torsdagen:)

    SvarSlet